dimarts, 11 de març del 2008

Al Otro Lado



Al Otro Lado, coproducció germà turca, escrita i dirigida per Fatih Akin ("Contra la paret", "Creuant el pont; els sons d'Istanbul"), aprofundeix novament amb aquesta pel·lícula en les relacions entre 2 sistemes polítics (Alemanya i Turquia), mitjançant la història de 6 personatges atrapats entre diferents cultures i generacions. "Els meus orígens són turcs i alemanys. Vaig néixer a Alemanya, però els meus pares em van inculcar la cultura turca. Ja que pertanyo a les dues cultures, em sembla lògic que les meves pel·lícules també mostrin aquesta ambivalencia".

HANNA SCHYGULLA. L'actriu, musa del realitzador Rainer Werner Fassbinder amb el qual va formar parella professional convertint-se en referents del cinema alemany, interpreta en "Al otro lado" el paper d'una mare alemanya que arriba A Istanbul per a trobar a la seva filla desapareguda.

Sinopsi:
A través d'una sèrie de trobades, relacions i fins i tot morts, les fràgils vides de sis persones es creuen durant els seus viatges emocionals cap al perdó i la reconciliació a Alemanya i Turquia. Nejat no mira amb bons ulls la relació que el seu pare Ali manté amb la prostituta Yeter. Però tot canvia quan descobreix que ella mana diners a Turquia per a pagar els estudis universitaris de la seva filla. La inesperada mort de Yeter distancia al fill i al pare. Nejat decideix anar-se A Istanbul a buscar a Ayten, la filla de Yeter. Però Ayten, una activista política que fuig de la policia turca, s'ha anat A Alemanya. Allí coneix Lotte, que li oferix la seva casa, una mica que no agrada a la seva mare Susanne, una dona bastant conservadora. La policia deté a Ayten. La seva petició d'asil polític és denegada i la deporten a Turquia on és empresonada. Lotte es trasllada a Turquia en un intent desesperat per alliberar a Ayten.