dijous, 14 de maig del 2009

Babylon A.D.



Algú em podria explicar què signifiquen les sigles AD del títol? Ara parlant seriosament: aquesta pel·lícula de Mathieu Kassovitz (un actor que com actor m'agrada molt però com a director no tant), no la vaig entendre gaire però em va semblar que no hi havia gaire a entendre tampoc.



Sota l'aparença d'una crítica a un futur on la raça humana és cada cop més autodestructiva i estúpida i amb tocs filosòfics a lo Matrix, la pel·lícula es queda a mig camí de tot i de res i s'acaba convertint en una road movie per lluïment del senyor Diesel.



Per ser una pel·lícula europea (francesa) m'esperava més d'ella perquè no funciona ni com a film filosòfic, ni com a film d'aventures, ni com a film de ciència ficció. Em vaig passar l'estona preguntant-me de què anava tot plegat fins que vaig decidir deixar-me endur per l'espectacle i no buscar res més, llavors, només llavors vaig disfrutar una miqueta, no gaire.



En fi, Mathieu, millora fill meu i no vulguis fer americanades a l'europea que no ens surten bé, deixem que siguin ells i nosaltres fem el cinema que sabem fer i ens surt més bé.


Mathieu Kassovitz

2 comentaris:

Funcionario's blog ha dit...

AD => After Death (después de la muerte).

Por ejemplo, los ingleses ponen las fechas BC (before Christ, antes de Cristo) y AD (lo dicho).

Coincido con tu crítica de la peli. Es más, yo cuando vi "Vin Diesel" ya dije "Bufffffff".

Un saludo.

Deric ha dit...

gràcies! ja m'imaginava una cosa així però tenia al cap lo del BC.
Vin Diesel té alguna peli que està força bé...